NanoEl Asia – Competence Building in Higher Education 573828-EPP-1-2016-1-BG-EPPKA2-CBHE-JP

NanoEl - Erasmus+ Project - Competence Building in Higher Education

[EN] NanoEl Asia aims at transferring knowledge between EU higher education institutions and institutions in China, Malaysia, India and Israel, and between the partner countries’ (PCs) institutions to adapt, innovate and modernise existing curricula in Nanoelectronics in the four PCs; to develop new certified courses, to test innovated curricula and to disseminate the results.

[ITA] NanoEl Asia mira a trasferire le conoscenze tra gli istituti di istruzione superiore e le istituzioni dell'Unione europea in Cina, Malesia, India e Israele, e tra le istituzioni dei paesi partner (PC) per adeguare, innovare e modernizzare i programmi esistenti nella nanoelettronica nei quattro PC; sviluppare nuovi corsi certificati, testare i programmi innovativi e diffondere i risultati.

http://nanoel-asia.eu

[EN] NanoEl Asia fits into the development strategies of the countries in both curricula modernisation and high-tech production stimulation. It addresses the regional priorities of the Asian countries and the national priority of Israel for development of learning and teaching tools, applying the approach with learning outcomes and ICT-based practices, but also the national priorities of all involved PCs in development of nanotechnologies.

Three EU and eight PC universities will share infrastructure, technological and human resources to develop certified e-learning modules for at least 22 courses, developed for specific learning outcomes to be used in the partners’ MSc programmes in nanoelectronics.

NanoEl impact is expected on:

  • Local level:
    • HEI will have modernised curricula and laboratories upgraded with new equipment;
    • enterprises in the sector will have better educated engineers for the needs of the work place;
    • young specialists better prepared for the labour market and as a result higher employability;
  • National level:
    • improvement of HE in the country following the national priorities and strategic development;
    • the successful implementation of modernised curricula in nanoelectronics will encourage the curricular reform in other areas of HE in the country;
  • Asian-EU level:
    • internationalisation of the HE;
    • the advantages in terms of education effectiveness are course organisation efficiency, instructors focusing on area of expertise, common experiences of students of different countries;
    • learning improvement, thanks to the modernisation of laboratories and curricula.

[ITA] NanoEl Asia si inserisce nelle strategie di sviluppo dei paesi sia nella modernizzazione dei programmi che nella stimolazione produttiva ad alta tecnologia. Esso affronta le priorità regionali dei paesi asiatici e la priorità nazionale di Israele per lo sviluppo di strumenti di apprendimento e di insegnamento, applicando l’approccio con i risultati dell’apprendimento e le pratiche basate sulle ICT, ma anche le priorità nazionali di tutti i PC coinvolti nello sviluppo delle nanotecnologie.

Tre università dell’UE e otto PC condividono risorse infrastrutturali, tecnologiche e umane per sviluppare moduli di e-learning certificati per almeno 22 corsi, sviluppati per risultati specifici di apprendimento da utilizzare nei programmi di MSc dei partner in nanoelettronica.

L’impatto di NanoEl è previsto per:

  • Livello locale:
    • l’istituto di istruzione superiore avrà curricula e laboratori modernizzati aggiornati con nuove attrezzature;
    • le imprese del settore avranno ingegneri più istruiti per le esigenze del luogo di lavoro;
    • giovani specialisti preparati meglio per il mercato del lavoro e, di conseguenza, maggiore occupabilità;
  • Livello nazionale:
    • miglioramento dell’Istituto Nazionale nel Paese a seguito delle priorità nazionali e dello sviluppo strategico;
    • la riuscita implementazione di curricula modernizzata nella nanoelettronica incoraggerà la riforma curricolare in altre aree dell’IF nel paese;
  • Livello asiatico-UE:
    • internazionalizzazione dell’IF;
    • i vantaggi in termini di istruzione sono l’efficacia dell’organizzazione dei corsi, gli istruttori che si concentrano su un’area di competenza, le esperienze comuni degli studenti di diversi paesi;
    • miglioramento dell’apprendimento, grazie alla modernizzazione di laboratori e curricula.

Image Not found
Image Not found
Image Not found
Image Not found

Image Not found
Image Not found
Image Not found
Image Not found

Image Not found
Image Not found
Image Not found

This Web page reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use, which may be made of the information contained therein.